Friday, April 2, 2010

KURSUS FERTIGASI TANAMAN CILI DI FELDA WILAYAH TERENGGANU


Pada 30-31 Mac 2010 secara mengejutnya aku telah didaftarkan sebagai peserta kursus mewakili Wilayah Mempaga untuk menghadiri Kursus Fertigasi Tanaman cili di Besut Terengganu. Seterusnya aku adalah wakil tunggal dari Felda Bukit Kepayang. Perjalanan adalah selama 6 jam....penat wei.

Apa yang aku suka ialah Fasilitator adalah Dr Mahamud Sahid dari Mardi. Beliau adalah pelopor bagi teknologi Fertigasi. Peluang ini tidak aku sia-siakan langsung. Macam-macam benda aku tanya dan macam-macam ilmu yang aku dapat. Aku akan gunakan ilmu ini disebarkan kepada orang lain lak....





Tengah posing ngan kawan-kawan.


Latihan mengisi peat moss.

bersama KRU (kump rambut uban) ....
Antara model yang ditunjukkan.
Bersama KRU mengisi biji benih.

DR Mahamud tengah memberi tunjukajar

Barisan para peserta....

1 comment:

Asian Academy for Agricultural Technology said...

kami ada stock coco peat .
harga ialh. RM6 untok 5kg block.
discount boleh d beri kloe order libeh dari 2000 block.
call. 0123795729
Chandra R
marketing@seribubio.com